Coneixes receptes catalanes fàcils de fer?

• Aquest tema té 8 opinions i 7 respostes.
S'està mostrant 8 entrades - de la 1 a la 8 (d'un total de 8)
  • Autor
    Entrades
    Preguntes dels usuaris

Sóc novell a la cuina però m’agradaria aprendre a preparar plats catalans que no siguin massa complicats. M’encantaria sorprendre els meus amics amb algun àpat tradicional que no requereixi tècniques molt avançades.

Bet Bruguera
      Participant

Una recepta fàcil i deliciosa és el pa amb tomàquet! Només necessites pa de pagès, tomàquets madurs, oli d’oliva, sal i, si vols, una mica d’embotit. Talla el pa, frega’l amb tomàquet, afegeix oli i sal i ja ho tens. També pots preparar una truita de patates, és un clàssic que sempre triomfa. Només necessites ous, patates, oli i sal. Fregir les patates, batre els ous i barrejar-ho tot per cuinar una truita. Senzill i infal·lible! 🍅🥖

Violeta Ametller
        Participant

Podries provar de fer escalivada, que és molt fàcil. Només necessites albergínia, pebrot vermell i ceba. Ho poses tot al forn fins que estigui tendre, ho peles i ho amaneixes amb oli, sal i pebre. És molt tradicional i no requereix cap tècnica complicada. Tmb pots afegir anxoves o tonyina si vols donar-li un toc especial. Prova-ho i m’expliques!

Aina Serra
          Participant

Si vols fer alguna cosa que sigui fàcil i que surti sempre bé, fes una esqueixada de bacallà. No cal cuinar gaire: bacallà dessalat, tomàquet, ceba, olives negres i un bon raig d’oli d’oliva. Tot tallat petit i ben amanit. És perfecte per compartir amb amics i no té complicació cap! Potser no és tan coneguda com el pa amb tomàquet, però és igual de deliciosa. I si no t’agrada el bacallà, sempre pots fer una bona botifarra amb seques, que també és un clàssic fàcil de preparar. Ja veuràs que la cuina catalana té molt per oferir sense complicar-se la vida

Xabier Gallardo
            Participant

Un altre plat català que és senzill i saborós és el “trinxat de la Cerdanya”. Només necessites patates, col, all i una mica de cansalada o botifarra. Bull les patates i la col, aixafa-ho tot junt, salta-ho amb all i trossos de cansalada. És una recepta reconfortant i fàcil de preparar, ideal per als mesos freds. Un plat que realment representa la cuina de muntanya i és perfecte per compartir amb els amics. Experimenta amb les proporcions fins que trobis el teu punt ideal i gaudeix d’una recepta tradicional que sempre agrada

Lua Molina
              Participant

Un altre plat fàcil i que sempre em salva és el “suquet de peix”. Amb peix blanc, patates, tomàquet i una mica de fumet, tens un guisat saborós i tradicional. És una recepta que pots personalitzar segons el que tinguis a casa, i sempre queda bé!

Agusti Larrea
                Participant

Un plat que em va sorprendre per la seva senzillesa i sabor és la samfaina. Només cal tallar pebrot, albergínia, carbassó i ceba, i sofregir-ho tot a foc lent amb una mica de tomàquet triturat. Ho vaig provar un dia que tenia verdures de temporada, i el resultat va ser espectacular. El millor és que pots menjar-la com a guarnició o com a plat principal amb ou ferrat o bacallà. La textura i el gust són increïbles! 🍆🍅

Sebastian Vilanova
                  Participant

M’encanta la idea que va proposar la Bet Bruguera del pa amb tomàquet, és tan senzill però sempre agrada! I per complementar, la Violeta Ametller té raó amb l’escalivada, és un plat que no requereix massa esforç i té un sabor autèntic. Pots combinar el pa amb tomàquet amb l’escalivada i tindràs un àpat ben complet i tradicional. Si vols afegir una mica de proteïna, segueix el suggeriment de la Aina Serra i afegeix una mica de bacallà a la barreja. Aquesta combinació és ideal per sorprendre els amics i gaudir d’un bon àpat català!

S'està mostrant 8 entrades - de la 1 a la 8 (d'un total de 8)
                  • Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
                  Aviso de cookies