- Aquest tema té 5 opinions i 4 respostes.
-
AutorEntrades
-
febrer 18, 2025 a les 9:11 am #3663
Preguntes dels usuaris
L’altre dia un amic sud-americà va venir de visita i em va sorprendre que entengués força bé el català, això m’ha fet pensar sobre la intel·ligibilitat entre les dues llengües.
febrer 24, 2025 a les 11:14 pm #4049Violeta Vicente
ParticipantÉs fascinant veure com el català i el castellà comparteixen un fons comú que facilita la comprensió, sobretot en contextos informals o col·loquials. Les similituds lèxiques i gramaticals ajuden molt, i amb una mica d’exposició, es pot entendre bastant. El meu amic argentí va tenir una experiència semblant i es va sorprendre de com podia captar el sentit general de les converses. Això demostra que, malgrat les diferències, les llengües romàniques tenen un vincle que les fa més accessibles entre si 😊. Tot i que no és una comprensió total, és un bon punt de partida per apropar cultures i llengües!
febrer 25, 2025 a les 4:43 am #4050Diego Lopez
ParticipantÉs curiós, perquè quan vaig començar a treballar a Barcelona, em vaig adonar que el català no era tan complicat d’entendre. Amb el castellà com a base, moltes paraules sonaven familiars, i això em va animar a aprendre’n més. Recordo que em feia gràcia com algunes paraules es pronunciaven de manera diferent però significaven el mateix. Ara, fins i tot m’atreveixo a parlar-lo una mica en les reunions (amb algun error, òbviament 😅). La veritat és que aquest fons comú entre les llengües romàniques és una passada i ajuda molt a connectar amb la gent aquí
febrer 25, 2025 a les 6:39 am #4051Virginia Moya
ParticipantJo crec que sí, és possible entendre el català si parles castellà, però no és automàtic. Moltes vegades, com diu Diego Lopez, et trobes amb paraules que sonen semblants i això ajuda. Però també hi ha expressions i paraules que poden despistar. És qüestió d’estar exposat i anar agafant el truc. Al final, la curiositat i les ganes fan molt, i descobrir una llengua nova sempre és enriquidor. A mi em va passar quan vaig començar a viure a València i vaig escoltar molt el català, tot i que també hi ha diferències amb el valencià. És una experiència interessant que obre la ment!
febrer 25, 2025 a les 8:14 am #4052Andrea Abadia
ParticipantUn cop, un amic mexicà va venir a una festa a Barcelona i em va sorprendre com entenia el català. Encara que no el parlava, podia seguir les converses sense problemes. La música i les converses informals ajudaven molt. Em va explicar que, tot i que algunes paraules eren diferents, la semblança amb el castellà feia que fos com un joc de pistes, on poc a poc tot encaixava. Va ser una experiència enriquidora i divertida per a ell, i va acabar la nit demanant cançons en català i gaudint com un més de la festa. Aquesta connexió entre llengües pot fer que moments com aquests siguin memorables!¡
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.