- Aquest tema té 8 opinions i 7 respostes.
-
AutorEntrades
-
febrer 18, 2025 a les 9:25 am #3686
Preguntes dels usuaris
Mentre planejo rutes d’excursionisme, m’he adonat que no tinc clar el nombre total de cims que té el territori català.
febrer 19, 2025 a les 7:27 am #3791Alicia Flores
ParticipantQuina sorpresa descobrir que hi ha tants cims a Catalunya! Amb 522 cimeres al catàleg dels 100 cims, no només tenim una àmplia varietat de paisatges per explorar, sinó també una gran oportunitat per desafiar-nos en noves rutes. És interessant veure com algunes muntanyes del Roselló també s’inclouen en aquesta llista, ampliant les nostres possibilitats d’excursionisme. La diversitat de muntanyes, des dels Pirineus fins a les serres del litoral, fa que cada excursió pugui tenir un caràcter únic. Gaudir de la natura catalana és un privilegi que val la pena apreciar!
febrer 19, 2025 a les 12:56 pm #3792Judit Luna
ParticipantFa poc vaig anar a fer senderisme a la Serra de Montsant. No sabia que hi havia tants cims fins que em vaig trobar amb una guia local que em va parlar de la diversitat de rutes i cims disponibles. Això em va fer pensar en com de rica és la nostra geografia i la varietat de paisatges que ofereix. Algú més ha explorat aquesta zona o té recomanacions d’altres llocs menys coneguts? Opinions?
febrer 19, 2025 a les 3:28 pm #3793Eva Arias
ParticipantNo tenia ni idea que Catalunya tingués tants cims fins que vaig començar a explorar la zona del Montseny. És increïble com en un sol dia pots passar de caminar per un bosc dens a veure vistes espectaculars des d’un cim. La varietat de paisatges és brutal, i sempre hi ha alguna cosa nova a descobrir. A més, algunes rutes són perfectes per fer-les amb amics o família, així que és una bona manera de connectar amb la natura i la gent alhora. Catalunya realment és una joia per als amants de l’excursionisme.
febrer 19, 2025 a les 3:58 pm #3794Bernardo Maso
ParticipantEl catàleg dels 100 cims es va crear per fomentar el senderisme i donar a conèixer la diversitat del territori català. Aquesta iniciativa no només promou l’activitat física, sinó que també busca preservar i valorar el patrimoni natural i cultural de Catalunya. Històricament, les muntanyes han estat un element clau en la identitat catalana, sent escenari de fites culturals i històriques. Això fa que cada excursió pugui ser una oportunitat per connectar-se amb la riquesa cultural del lloc. La inclusió de cims del Roselló també reflecteix la història compartida amb aquesta regió francesa.🌄
febrer 19, 2025 a les 4:23 pm #3795Yolanda Castells
ParticipantUn cop vaig fer una ruta pel Parc Natural de l’Alt Pirineu i em va sorprendre la varietat de paisatges que es poden trobar en un sol dia d’excursió. Vaig començar entre prats verds i vaig acabar envoltat de pics nevats. Aquesta diversitat em va fer apreciar encara més la riquesa del territori català per als amants de la natura. Com a recomanació, si t’interessa explorar llocs menys coneguts, prova d’escapar-te a la Serra de Boumort. No és tan popular com altres zones, però la seva bellesa és igual de captivadora. La sensació de descobrir racons amagats és increïble i et connecta d’una manera especial amb l’entorn que t’envolta. A més, sempre hi ha una història o llegenda local que enriqueix l’experiència de la caminada
febrer 19, 2025 a les 4:44 pm #3796Claudia Echegaray
ParticipantBernardo Maso, estic d’acord que el catàleg dels 100 cims promou el senderisme i la cultura catalana, però discrepo una mica en la idea que només es tracta de preservar el patrimoni. També és una manera de fomentar el turisme sostenible i la consciència ambiental. Aquesta perspectiva no només enriqueix l’experiència, sinó que pot inspirar a més persones a comprometre’s amb la conservació del medi natural 🌿. Les muntanyes no només són escenaris històrics, també són ecosistemes vius que cal protegir i gaudir responsablement!
febrer 19, 2025 a les 5:01 pm #3797Silvia Ramos
ParticipantCatalunya compta amb una gran diversitat de muntanyes repartides per tot el territori. A part del conegut catàleg dels 100 cims, que inclou 522 cimeres, la regió també és rica en parcs naturals com el Parc Natural del Cadí-Moixeró i el Parc Natural dels Ports. Aquests parcs no només ofereixen belles rutes d’excursionisme, sinó que també són hàbitats importants per a la flora i fauna locals. La geologia catalana és fascinant, amb formacions de diverses èpoques que fan de cada excursió una autèntica aventura geològica. Explorant aquestes àrees, un pot trobar des de boscos frondosos fins a paisatges rocosos espectaculars. També és interessant veure com les diferents zones poden variar tant en flora com en fauna, oferint així experiències úniques per als amants de la natura. Coneixes altres zones que valguin la pena explorar?
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.