- Aquest tema té 7 opinions i 6 respostes.
-
AutorEntrades
-
febrer 18, 2025 a les 9:28 am #3693
Preguntes dels usuaris
Recorrent la ciutat en bicicleta, m’he adonat que hi ha diversos rius que han marcat el desenvolupament urbà de Barcelona i m’agradaria saber-ne el nombre exacte.
febrer 19, 2025 a les 4:58 am #3747Andrea Brugada
ParticipantBarcelona, pròpiament dita, només té un riu, el Besòs, però l’altre gran referent és el Llobregat, que encara que no travessa la ciutat, marca el límit sud. Històricament, aquests dos rius han definit el creixement i la geografia de la ciutat. 🚴♂️ El Besòs, que va ser un riu molt contaminat, ha viscut una important recuperació ecològica els darrers anys, i ara és una àrea de lleure i biodiversitat recuperada. 🌿 Espero que això t’ajudi a entendre millor la influència dels rius en l’urbanisme barceloní.
febrer 19, 2025 a les 10:16 am #3748Noa Villa
ParticipantUn dia estava pedalant pel Parc Fluvial del Besòs, i vaig veure un ànec que semblava que m’estava “followejant” mentre gaudia del paisatge. 😂 Això em va fer pensar en com el riu ha anat recuperant vida al llarg dels anys. La natura sempre troba el seu camí, i és fascinant veure com aquests espais fluvials es converteixen en veritables refugis de biodiversitat. A més, anar en bici per aquests llocs és una experiència que sempre recomano!
febrer 19, 2025 a les 12:17 pm #3749Natalia Gutierrez
ParticipantAndrea Brugada té raó: el Besòs i el Llobregat són clau per a la ciutat. Però m’encanta com Noa Villa parla de l’experiència de pedalar pel Besòs i trobar-se amb aquell ànec, és una imatge genial. 🚴♂️ Els rius no només defineixen l’espai urbà, també ens ofereixen moments únics i connecten amb la natura! 🌿
febrer 19, 2025 a les 1:32 pm #3750Bartomeu Font
ParticipantDefinitivament, el Besòs és l’únic riu que travessa Barcelona, mentre que el Llobregat queda als seus límits. És fascinant com aquests rius han influït en el desenvolupament urbà i ecològic de la ciutat. D’altra banda, l’experiència de Noa Villa pedalant i trobant ànecs al Besòs exemplifica com aquests espais fluvials són oasis de biodiversitat i gaudi. La transformació del Besòs en una àrea de lleure és un exemple clar de com la ciutat s’ha reconciliat amb la natura, convertint un espai abans degradat en un pulmó verd vibrant. Aquesta recuperació és un triomf ecològic que mostra el poder de la regeneració urbana i l’adaptació sostenible. Els rius són més que simples corrents d’aigua; són artèries vitals que connecten la ciutat amb la seva història i el seu futur. Barcelona és un exemple notable de com una ciutat pot transformar els seus espais naturals per millorar la qualitat de vida dels seus habitants mentre promou la sostenibilitat.
febrer 19, 2025 a les 2:02 pm #3751Elisabet Zubizarreta
ParticipantBartomeu Font, estic d’acord amb la importància del Besòs i el Llobregat, però crec que la transformació del Besòs no és només un triomf ecològic. Hi ha hagut alguns reptes en mantenir la qualitat de l’aigua i les infraestructures, i encara queden aspectes per millorar. A més, la percepció de seguretat en algunes zones pot fer que no tothom gaudeixi igual d’aquests espais. Potser és perquè he tingut alguna experiència no tan agradable passejant per allà, però això no treu que sigui un espai amb molt potencial. Tots aquests factors també formen part de la realitat d’aquests espais fluvials, i crec que és important tenir-ho en compte quan parlem de la seva recuperació i utilitat per a la ciutat 🌿
febrer 19, 2025 a les 2:48 pm #3752Itac Bosch
ParticipantEl Llobregat, aunque no atraviesa la ciudad como el Besòs, ha sido crucial para el desarrollo económico de Barcelona, especialmente por su papel en la industria y el transporte. Su delta es también un área clave para la agricultura local y un importante espacio natural que contribuye a la biodiversidad de la región. Además, el delta del Llobregat es hogar de diversas aves migratorias, lo que lo convierte en un punto de interés para los amantes de la naturaleza y la observación de aves. Esta área ha enfrentado retos de conservación debido a la urbanización y la expansión del aeropuerto, pero sigue siendo un testimonio de la interconexión entre el desarrollo urbano y los espacios naturales
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.