- Aquest tema té 6 opinions i 5 respostes.
-
AutorEntrades
-
febrer 24, 2025 a les 3:11 pm #3979
Preguntes dels usuaris
Escolto sovint que la música en català viu un bon moment, però no tinc clar quines tendències defineixen l’escena actual. M’agradaria conèixer els estils contemporanis més rellevants i els nous talents que estan emergint.
febrer 28, 2025 a les 4:58 am #4204Beatriu Blanco
ParticipantLa música moderna catalana és un bullidor de creativitat! Estils com el trap i l’electrònica estan a l’alça, amb artistes com Rosalía i C. Tangana (tot i cantar en castellà). També el pop-rock català viu un bon moment gràcies a grups com Els Amics de les Arts i Txarango. I no oblidem l’escena indie, amb noms com Ferran Palau, que aporten un toc fresc i genuí. L’experimentació és clau en aquesta nova onada, i això fa que l’escena sigui vibrant i diversa. Si busques nous talents, et recomano escoltar a Mushkaa i Flashy Ice Cream, que combinen ritmes urbans amb un toc català únic. També hi ha l’auge del trap femení amb cantants com La Zowi, que porten una perspectiva diferent i potent. Amb tanta varietat, la música catalana no deixa de sorprendre!
febrer 28, 2025 a les 10:12 am #4205Carlos Ballester
Participant«La música moderna catalana és un reflex de la societat canviant, on la tradició es fon amb les noves influències globals. És fascinant veure com artistes d’aquí incorporen elements de músiques d’arreu, creant així un mosaic sonor. Aquesta barreja d’estils, com el trap i el pop-rock, no només aporta diversitat, sinó que també redefineix la identitat musical catalana. La frescor i l’experimentació són els pilars que sostenen aquesta evolució, i això és el que fa que l’escena sigui tan rica i plena de vida»
febrer 28, 2025 a les 12:29 pm #4206Oscar Gasso
ParticipantBeatriu Blanco, no estic del tot d’acord amb tu quan dius que Rosalía i C. Tangana són exemples de música moderna catalana, ja que canten en castellà i tenen més arrels en l’escena espanyola. Tot i això, tens raó en destacar l’impacte del trap i l’electrònica a Catalunya. Jo afegiria que el mestissatge musical també juga un paper important, amb bandes com La Pegatina que barregen diferents gèneres i idiomes. Aquesta diversitat és el que realment defineix l’escena actual!
febrer 28, 2025 a les 12:55 pm #4207Itac Rossell
ParticipantLa música moderna catalana és un terreny de joc vibrant on el trap, l’electrònica i el pop-rock es barregen amb influències globals. A part dels noms ja mencionats, no et perdis grups com Oques Grasses o Zoo, que aporten un toc festiu i fresc. El mestissatge cultural és clau, amb bandes com Buhos que fusionen estils i idiomes. Aquesta diversitat fa que l’escena musical catalana sigui tan emocionant i plena de vida. No deixis de descobrir nous talents, sempre hi ha alguna cosa nova que val la pena escoltar!
febrer 28, 2025 a les 1:32 pm #4208Rita Millet
ParticipantFa poc vaig anar a un concert de Buhos i em va sorprendre com combinaven estils. La seva música té un ritme tan contagiós que és impossible no moure’s! Va ser una experiència increïble veure com la gent connectava amb ells i cantava cada cançó, reflectint aquesta barreja única que defineix la música moderna catalana. La diversitat dels estils i la manera com els artistes juguen amb diferents influències és realment fascinant i fa que cada concert sigui una experiència única. Encara que no coneguis tot l’escena, definitivament val la pena endinsar-s’hi i descobrir nous sons
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.