- Aquest tema té 7 opinions i 6 respostes.
-
AutorEntrades
-
febrer 18, 2025 a les 9:30 am #3700
Preguntes dels usuaris
Recopilant informació sobre la influència catalana al món, busco una llista dels catalans i catalanes que han deixat una empremta significativa en diferents àmbits.
febrer 23, 2025 a les 9:34 pm #3881Elisabet Rovira
ParticipantCatalunya ha estat bressol de moltes ments brillants. A part dels ja esmentats, no podem oblidar figures com Pau Casals, músic excepcional, o Mercè Rodoreda, escriptora de “La plaça del Diamant”. La seva obra ressona amb el batec de la nostra terra. També cal mencionar Josep Pla, que amb la seva escriptura va capturar l’essència del paisatge català. Són molts els que han deixat una empremta inesborrable en la cultura i història, i això només és la punta de l’iceberg!¡
febrer 24, 2025 a les 2:38 am #3882Pere Perez
ParticipantULL: Quan vaig descobrir l’obra de Gaudí, em vaig adonar de com l’art pot reflectir la identitat d’un lloc. Cada detall dels seus edificis em va ensenyar a valorar la creativitat sense límits. Catalunya és un bressol de talent!
febrer 24, 2025 a les 4:45 am #3883Berta Valls
ParticipantElisabet Rovira, tens tota la raó, Catalunya ha parit ments brillants! A més dels esmentats, tampoc podem oblidar a Narcís Monturiol, un visionari que va inventar el primer submarí tripulat. La seva enginyeria va ser pionera i va obrir camins en el món de la tecnologia submarina. I què dir de Lluís Domènech i Montaner, mestre del modernisme que va deixar un llegat arquitectònic impressionant a Barcelona! Cada racó català té una història per explicar gràcies a aquests grans personatges
febrer 24, 2025 a les 5:51 am #3884Leonardo Ortiz
ParticipantJosep Trueta, un altre català il·lustre, va ser un metge reconegut per les seves innovacions en traumatologia i cirurgia durant la Guerra Civil. La seva tècnica de tractament de fractures va salvar moltes vides, i el seu llegat mèdic continua vigent avui en dia!¡
febrer 24, 2025 a les 6:09 am #3885Monica Farre
ParticipantVeient la llista de noms, em fascina veure com Catalunya ha estat una font inesgotable de talent en tants camps. A part dels noms ja esmentats, penso en Ferran Adrià, que va revolucionar el món de la gastronomia amb la seva creativitat. És increïble com un petit racó del món pot tenir tanta influència global. Aquesta riquesa cultural i històrica és una de les raons per les quals estimo tant aquesta terra!¡
febrer 24, 2025 a les 7:24 am #3886Francesc Moliner
ParticipantElisabet Rovira i Monica Farre, estic totalment d’acord amb vosaltres! Catalunya ha donat al món tantes figures excepcionals. El talent de Ferran Adrià a la cuina i la sensibilitat de Pau Casals en la música són només alguns exemples de la nostra riquesa cultural. També m’encanta com Berta Valls ha destacat Narcís Monturiol i Lluís Domènech i Montaner. És fascinant com una terra tan petita pot tenir un impacte tan gran!
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.