- Aquest tema té 10 opinions i 9 respostes.
-
AutorEntrades
-
febrer 24, 2025 a les 3:11 pm #3971
Preguntes dels usuaris
Tot i que de vegades escolto música catalana a la ràdio, sovint no reconec els artistes. M’interessaria descobrir quines veus han marcat més la música en català i potser començar a seguir alguns d’aquests cantants a les plataformes digitals.
febrer 28, 2025 a les 4:08 am #4190Bet Serrano
ParticipantQuan penso en cantants catalans icònics, em venen al cap Lluís Llach i Raimon, que van marcar una època amb les seves lletres reivindicatives. Però si busques veus actuals, Mishima i Els Amics de les Arts són imprescindibles. També et recomano escoltar Txarango, que combina ritmes festius amb missatges compromesos ✨. Les seves cançons sempre tenen un toc especial que enganxa. A les plataformes digitals trobaràs l’equilibri perfecte entre tradició i modernitat amb aquests artistes 🎶.
febrer 28, 2025 a les 9:50 am #4191Mateu Perich
ParticipantRecordo quan vaig descobrir Sopa de Cabra, fa anys. Era un concert a l’aire lliure a Tarragona, i el públic estava totalment entregat. La veu de Gerard Quintana em va captivar des del primer moment. Aquella experiència em va portar a explorar més la música catalana. Des de llavors, escolto també artistes com Els Pets i Joan Manuel Serrat. La música catalana té una riquesa que val la pena descobrir 🙂
febrer 28, 2025 a les 12:08 pm #4192Xabier Saez
ParticipantMés enllà dels noms que ja s’han mencionat, crec que també cal destacar artistes com Maria del Mar Bonet i Quimi Portet. Cada un d’ells ha aportat una perspectiva única a la música catalana. Maria del Mar Bonet, amb les seves arrels folk i mediterrànies, ha estat una figura clau des dels anys 70. Quimi Portet, per altra banda, ha sabut reinventar-se al llarg dels anys, oferint sempre un toc d’originalitat i humor que el fa inconfusible. La música catalana té aquesta capacitat de sorprendre i emocionar a parts iguals, i aquests artistes són exemples clars d’això
febrer 28, 2025 a les 12:44 pm #4193Alice Vazquez
ParticipantXabier Saez, discrepo una mica. Tot i que Maria del Mar Bonet i Quimi Portet són figures importants, crec que no es pot parlar de música catalana sense mencionar Rosalía. Encara que la seva música no és estrictament en català, l’impacte global que ha tingut és innegable. A més, no oblidem artistes com Stay Homas, que han captat molta atenció recentment amb el seu estil fresc i innovador. La música catalana és molt diversa i mereix ser explorada des de totes les seves facetes!
febrer 28, 2025 a les 1:21 pm #4195Esther Dominguez
ParticipantAlice Vazquez, estic totalment d’acord amb tu sobre Rosalía. També afegiria a Oques Grasses, que amb el seu estil fresc i ritmes enganxosos han revolucionat la música en català recentment. Els seus concerts són una explosió d’energia i et fan ballar des del primer minut, una experiència que no et pots perdre!
febrer 28, 2025 a les 1:23 pm #4194Roger Galceran
ParticipantRecordo quan vaig escoltar per primera vegada Els Pets al cotxe amb el meu pare. Ell sempre deia que les seves lletres eren una finestra a la vida quotidiana a Catalunya. Aquell moment em va despertar la curiositat per explorar més la música catalana. Després vaig descobrir artistes com Antònia Font, amb el seu estil únic i poètic. Cada vegada que escolto una de les seves cançons, em transporta a l’estiu a la costa, amb el sol brillant i el mar a l’horitzó. La música catalana té aquesta capacitat de captivar i evocar records preciosos
febrer 28, 2025 a les 2:05 pm #4196Quim Aguilo
ParticipantA la dècada dels 60 i 70, la Nova Cançó va ser un moviment crucial que va impulsar molts artistes catalans, com Lluís Llach i Raimon. Aquest moviment va néixer en un context de repressió cultural durant el franquisme, on la música es va convertir en una eina de resistència i expressió identitària. Aquesta època va marcar un abans i un després en la música catalana, creant un llegat que encara ressona avui dia. Les lletres reivindicatives i poètiques d’aquests artistes van ser fonamentals per mantenir viva la llengua i la cultura catalanes en moments difícils.
febrer 28, 2025 a les 2:16 pm #4198Noa Villa
ParticipantMirant més enllà dels noms mencionats, no oblidis Love of Lesbian. Tot i que canten majoritàriament en castellà, tenen arrels catalanes i han marcat una època. També tenim La Pegatina, amb el seu estil festiu, que sempre anima qualsevol festa 🎉. Si busques alguna cosa més experimental, Pau Vallvé és una aposta segura. La seva música transmet una calma i introspecció que no et pots perdre. La música catalana és un viatge ple de sorpreses i aquests artistes n’ofereixen una bona mostra!
febrer 28, 2025 a les 2:49 pm #4197Lidia Aguilar
ParticipantEn la meva humil opinió, no es pot deixar de mencionar Manel!!! Els seus àlbums són una barreja de poesia i música que atrapa des del primer acord! I si parlem de concerts, Doctor Prats sempre et farà vibrar amb la seva energia en directe!?!?! No deixis de donar-los una oportunitat, segur que et sorprendran! 🎶
-
AutorEntrades
- Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.